Transport Feroviar

Transport Feroviar

Soluții complete de transport feroviar

Oferta noastră include soluții complete de transport feroviar, adaptate nevoilor de siguranță și securitate ale mărfurilor în tranzit. Cu o rețea vastă de parteneri și conexiuni feroviare la nivel mondial, avem capacitatea de a livra și de a oferi servicii complete, indiferent de volumul și natura mărfurilor, oriunde în lume.
Specializăm în transportul mărfurilor voluminoase și grele, oferind o varietate de opțiuni de transport feroviar, inclusiv vagoane de marfă standard, vagoane specializate (cum ar fi vagoane-cisternă și vagoane-frigorifice) și servicii de grupaj pentru mărfuri mai mici sau mai puțin urgente.

Personal dedicat și instruit

Echipa noastră dedicată și instruită se ocupă de încărcarea, manipularea și descărcarea mărfurilor, iar partenerii noștri de încredere se asigură că transportul se desfășoară în condiții de maximă siguranță încă de la preluarea mărfurilor și până la sosirea acestora la destinație.

De asemenea, oferim servicii de urmărire și monitorizare în timp real a expedierilor, pentru a vă ține mereu la curent cu progresul transportului feroviar.

Transportul feroviar convențional

Transportul convențional presupune încărcarea mărfii direct în vagoane, fiecare cu caracteristicile sale (vagoane acoperite, vagoane cisternă, vagoane descoperite etc.). Acest tip de transport se potrivește companiilor care au nevoie să trimită cantități mari de mărfuri omogene (de exemplu, cereale, cărbune, minereuri, produse petroliere, produse chimice, materiale de construcție, etc.).

  • Avantaje: posibilitatea de a transporta volume mari, cost relativ scăzut pe tonă-kilometru, fiabilitate bună.
  • Dezavantaje: timpi de încărcare și descărcare uneori mai mari, necesitatea unei infrastructuri adecvate (rampe, macarale, stații de încărcare-descărcare).

 

Transportul intermodal (combinate sau multimodal)

Transportul intermodal (numit și transport combinat) implică utilizarea containerelor și a celorlalte unități de transport standardizate (UTE), ce pot fi mutate cu ușurință între diferite moduri de transport (camion, tren, navă).

  • Avantaje: reducerea manipulărilor directe ale mărfii (astfel se minimizează riscul de deteriorare sau pierdere), scurtarea timpilor de transfer între moduri, costuri mai mici de manoperă.
  • Dezavantaje: necesită infrastructură specifică (terminale de containere, macarale, echipamente de ridicare), poate fi mai puțin potrivit pentru mărfuri vrac sau foarte supradimensionate.

 

Transportul feroviar de tip bloc (Block Train)

Un tren bloc este un tren în care toate vagoanele sunt destinate unui singur client și/sau unei singure destinații. De obicei, este format din zeci de vagoane încărcate cu un singur tip de marfă, transportată de la un terminal de origine la un terminal de destinație fără să fie nevoie de rearanjarea vagoanelor pe parcurs.

  • Avantaje: timp de tranzit mai scurt (nu se operează manevre intermediare), cost per tonă mai mic la volume mari, monitorizare simplificată.
  • Dezavantaje: este rentabil numai dacă volumul de marfă este suficient de mare pentru a umple întreg trenul.

 

Grupajul feroviar (Single Wagon Load)

Când volumele de marfă nu justifică un tren bloc întreg, puteți apela la soluția de single wagon load sau grupaj feroviar. Practic, un expeditor închiriază unul sau mai multe vagoane dintr-un tren consolidat, care transportă vagoane încărcate cu produse aparținând mai multor clienți, către diverse destinații.
 
  • Avantaje: flexibil pentru cantități mai mici, costuri mai mici pe fiecare expeditor decât în cazul închirierii unui tren bloc întreg.
  • Dezavantaje: posibil timp de tranzit mai lung, vagoanele pot fi sortate și reatașate altor trenuri în diferite noduri feroviare.
transport tren china romania